Big Data & Marketing Intelligence

Big data is niets anders dan de grote hoeveelheid gegevens waar een bedrijf tegenwoordig over beschikt. Marketing intelligence is hoe gebruik je de informatie die beschikbaar is. De data die Klusjesmannen verkrijgt wordt allemaal opgeslagen in het ERP-systeem van de onderneming. Deze wordt vervolgens ook geordend door het ERP-systeem. De taak voor ons als organisatie is dus de beschikbare data filteren, analyseren en tenslotte er effectief gebruik van maken.

 

Bij klusjesmannen gaat men de beschikbare data vooral gebruiken om de klanten zo gebruiksvriendelijk te kunnen benaderen door het gebruik van onze applicatie (app). Nieuwe klanten zullen een registratieformulier moeten invullen, wanneer men vaker de app gebruikt hoeft de klant hierdoor niet telkens alle gegevens opnieuw in te vullen.

 

Wanneer de klus bij de klant is afgerond zal zij na enkele dagen een melding krijgen om een kort tevredenheidsonderzoek op de app in te vullen. Het tevredenheidsonderzoek zal bestaan uit een aantal vragen waar een cijfer kan worden gegeven, verder is er ook ruimte om specifieke verbeterpunten aan te geven. Deze gegevens worden daarna geanalyseerd en bij besluiten van het bedrijf in acht genomen. Door de klant persoonlijk te benaderen en hun mening te horen, wordt er een relatie tussen het bedrijf en de klant opgebouwd.