Van de klanten worden een aantal gegevens opgeslagen. Omdat Klusjesmannen BV zowel zakelijke als particuliere klanten heeft wordt hier duidelijk onderscheid in gemaakt.

Zakelijk

Van de zakelijke klanten wordt het volgende opgeslagen:

  • NAW-gegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mail adres
  • Kvk nummer
  • IBAN nummer
  • BTW nummer
  • Debiteur nummer

 

Particulier

Van de particuliere klanten wordt het volgende opgeslagen:

  • NAW-gegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mail adres
  • klantnummer

Omdat bij klanten vaak meerdere klussen worden gedaan krijgt elke klant ook een eigen klant/debiteur nummer. Dit nummer wordt aangemaakt op basis van de gegevens van de klant. Het nummer begint met een “D” van debiteur. Vervolgens komt de postcode: bijvoorbeeld 8271HG. Daarna komt het nummer 001. Mocht er een tweede klant zijn met dezelfde postcode dan wordt het nummer 002 gebruikt enz. Het klantnummer wordt dan bijvoorbeeld: D8271HG001. Onder het klantnummer worden alle verdere gegevens van de klant opgeslagen. Denk hierbij aan bestelhistorie, eventuele klachten of opmerkingen maar ook positieve reacties en openstaande facturen.

 

 Leveranciers

Van onze leverancier wordt het volgende opgeslagen:

  • NAW-gegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mail adres
  • KvK nummer
  • IBAN nummer
  • BTW nummer
  • Crediteur nummer

Wij maken vaak gebruik van dezelfde leveranciers. Daarom krijgen onze leveranciers ook een leveranciers/crediteuren nummer. Dit nummer wordt op dezelfde wijze aangemaakt als het klantnummer. Alleen omdat het hier een crediteur betreft begint dit nummer met een “C”. Een leveranciersnummer komt er dan als volgt uit te zien: C8213PJ001. Doordat iedere leverancier een eigen nummer heeft kan er makkelijk een inkooporder aangemaakt worden en kunnen alle historische gegevens van deze leverancier makkelijk bekeken worden. Zo is het dus mogelijk om te zien of er bijvoorbeeld klachten zijn geweest in het verleden.

 

Voorraad

Bij klusjesmannen BV wordt er pas ingekocht als een klant een bestelling bij ons doet. Ons ERP-systeem is gekoppeld aan onze leveranciers. Hierdoor is het mogelijk om een bestelling van een klant rechtstreeks door te geven aan onze leveranciers. Hierdoor is onze voorraad erg laag.

Al onze activa die langer dan een jaar meegaat en een waarde heeft van boven de €250,- krijgt bij ons een DPM-nummer. Op al deze activa wordt lineair afgeschreven tot een restwaarde van €0,-. De levensduur is afhankelijk van het soort activa.

 

 Personeel

Ook van het personeel worden een aantal gegevens verzameld. Denk hierbij aan de NAW-gegevens, ziekmeldingen, gewerkte uren, overuren, diploma’s en certificaten en functie.